Kontakt & kontaktperson

stockholm@foreningentilia.se, Ida Eriksson

Aktiviteterna är kostnadsfria som medlem i Tilia, vilket också är utan kostnad. BLI MEDLEM HÄR!

Adventsmys med oss

Under advents-söndagarna kommer vi att erbjuda en frizon att komma och hänga med oss, där du kan ge dig själv några tidiga julklappar i form av att investera i dig själv. Närmare info och exakta tider kommer att uppdateras inom kort, men söndagarna kommer att innehålla teman som självkänsla, andning, lättare yoga och meditation.*

1:a advent

Tema: Mindfulness på ett lätt sätt

Jag kom i kontakt med mindfulness ganska nyligen och känner att jag står med ena benet i hur fint verktyg det är att ha med sig i sin vardag, men hör också hur många som känner, precis som jag gjorde innan jag satte mig in mer i detta, att det känns svårt att förstå vad det egentligen är och hur en gör. Jag kommer under dagen berätta lite om grunderna och så testar vi på en meditation som jag helt anpassat för just Tilia, så det ska kännas så bra och okomplicerat som möjligt att vara med.

Datum: 1/12

Tid: 14 – 16

Plats: Randiga Huset, Brantingsgatan 40 nb, Stockholm. T-bana: Gärdet

Ledare: Annso Blixt

Annso är friskvårdpedagog, certifierad massör samt instruktör i mindfulness.

Anmälan: senast 29/11 till stockholm@foreningentilia.se

2:a advent

Tema: Body Talks, självmedkänsla

Jag kommer under denna workshop, med fokus på självmedkänsla guida dig att i större utsträckning lyssna på din kropp. Vi låter den annars prestationsinriktade vardagen få pausa, vi går från görandet, till att landa i våra kroppar, i varandet. Den fysiska yogan varvas med djup avslappning, andningsövningar, mental träning och reflektionsövningar, där jag inspirerats av aktuell forskning inom stress och välmående.

Datum: 8/12

Tid: 13 – 15

Plats:

Ledare: Sofia Kingstedt von Corswant

Sofia är beteendevetare, yogalärare och gymnasielärare i psykologi, idrott och mental träning.

Anmälan: senast 6/12 till stockholm@foreningentilia.se

3:dje advent

Tema: Andning

Datum: 15/12

Tid: 14 – 16

Plats: uppdateras inom kort

Ledare: Lisa & Ida

Anmälan: senast 13/12 till stockholm@foreningentilia.se

4:e advent

Tema: “Lilla julafton”

Datum: 22/12

Tid: 15 – 18

Plats: Randiga Huset, Brantingsgatan 40 nb, Stockholm. T-bana: Gärdet

Ledare: uppdateras inom kort

Anmälan: senast 20/12 till stockholm@foreningentilia.se

*Reservation för att innehåll/tider kan komma att justeras något

Självkänslagrupp: BeYou

Ansökan är stängd. Vi återkommer om eventuella nya datum för hösten. Ansökan till BeYou online är öppen, där vi startar så snart vi har en full grupp. Kika in här

Självkänsla-grupperna hjälper dig att arbeta med din självkänsla och ger dig verktyg att hantera livet. Grupperna utgår ifrån boken med namn BeYou, en bok som Tilia tagit fram och använt i sitt arbete i både stödgrupper men också lägerverksamhet under sina verksamma år.

Innehåll

1. Tanke & känsla påverkar vad du gör
  2. Självkänsla & självförtroende
  3. Kropp & ideal
  4. Stress & prestation
  5. Relationer
  6. Inre motivation

Anmälan till: info@foreningentilia.se

I din anmälan berättar du lite om dig själv, som namn och ålder samt hur du tror att dessa självkänsla-grupper skulle kunna hjälpa dig. Ange också att det är i Stockholm du vill gå. Vi hör sedan av oss till dig då din plats är bekräftad med mer information om dessa träffar. Stödgrupperna hålls med boken BeYou som grund, i grupper om cirka 6 – 8 deltagare.

Kostnad: 300 kronor* – där det du betalar för är boken BeYou + porto. Grupperna innehåller även handledning och föreläsningar, då gruppträffarna pågår. Du behöver vara medlem i Tilia, vilket är kostnadsfritt. BLI MEDLEM HÄR!

*Vi arbetar ständigt opinionsbildande för att samhället ska bekosta omkostnaderna för dessa stödinsatser. Tills vi nått detta behöver vi ta en avgift. Är denna avgift hindrande för dig att kunna delta, kontakta oss så löser vi detta!

Datum: uppdateras vid grupp-start

Tid: uppdateras vid grupp-start

Plats: Regnstigen 3, Solna

Ledare: uppdateras vid grupp-start

Yoga med Tilia & Sjöstaden

Yogayama Sjöstaden erbjuder er medlemmar i Tilia kostnadsfri Yoga, Vinyasayoga, på onsdagar hösten 2019.

Vinyasayoga är en mjuk och flödande yogaform där du får sträcka ut kroppen sammanflätat med ditt egna andetag. Många är idag inte alls medvetna om hur de andas och att ens egen andning är direkt kopplad till känslolivet. I yogan ägnas därför andetaget stor uppmärksamhet och de fysiska rörelserna är egentligen bara ett verktyg för att närma sig den egna andningen och det som finns på insidan.

Inga förkunskaper krävs och vill du bara vila på mattan en stund så går det också bra.

Anmälan till: stockholm@foreningentilia.se (senast måndagen innan varje tillfälle, ange namn och telefonnummer*)
Datum: Varje onsdag HT 2019
Tid: 17:30 – 18:30