Läger 2019 – Tilia

Läger 2019

Insamling till Tilias sommarläger – då var vi igång!

• VAR MED GENOM ATT KLICKA PÅ “BIDRA” OVAN
  • ELLER SWISHA DIREKT: 123 170 71 81, märk “sommar”

Semestertider kan vara en jobbig tid för många unga med psykisk ohälsa, där vi på Tilia finns kvar. Detta bland annat i form av vårt sommarläger som syftar till att öka ungas självkänsla, bidra med en känsla av sammanhang och påminna om att det är lika okej att alla känslor får rum. Lägret har ett tema varje dag där deltagarna får med sig verktyg kopplat till just självkänsla, till exempel hur en kan hantera sina tankar, bli snällare mot sig själv, gränsa eller våga släppa in i relationer, hur en hanterar alla ideal och normer som finns i samhället och mycket mer. Verktyg för en ökad inre hälsa helt enkelt. <3

Vi är så tacksamma för att vi varje år får frågan “När går det att bidra till er sommarverksamhet igen” – vi finns alltså kvar en tid då unga behöver oss som alldra mest och då samhällets offentliga insatser inte finns kvar, tack vare er och era stora hjärtan. Varje enskild människa kan förändra samhället, det är ni bevis på!

BUDGET – DETTA GÅR DINA PENGAR TILL

Mat: 28 000 kr

Boende: 26 000 kr

För 15 deltagare och 13 ledare (Samordnare, huvudledare, aktivitetsledare, kökspersonal samt assistenter)

Försäkringar, deltagares resor samt arbetsmaterial står Föreningen Tilia för.

Löner för samordning och kökspersonal finansieras av Oscar Hirsch stiftelse.

“TACK FÖR ATT NI ALLA GAV MIG EN MENING ATT FORTSÄTTA KÄMPA.”

– Tidigare lägerdeltagare 18 år