Anlita oss – Tilia

Anlita oss

Med grund i Tilias mångåriga arbete nära unga med psykisk ohälsa utbildar och föreläser vi. Vi anpassar och skräddarsyr om behov finns. Kontakta oss gärna!

1. Ungas psykiska (o)hälsa – anpassas om åhörare är unga själva eller vuxna

2. Första hjälpen till psykisk hälsa – utbildning 2 dagar

3. Workshops självkänsla

4. Medverkan panel & seminarier

5. Gymnasiesatsning Stockholm

Pris & bokning

Vill du beställa en föreläsning och/eller skräddarsy ett uppdrag? Hör av dig till oss.

E-post: info@foreningentilia.se

OFFERT ATT LADDA NED!

Referenser

Vi behöver gemensamt prata om psykisk hälsa i vardagen. Som ung är det viktigt att få möjlighet att uttrycka sina känslor och bli lyssnad på. Därför bjöd vi i Tyresö Handbollklubb in Föreningen Tilia för att föreläsa om psykisk hälsa och ohälsa för våra spelare, tränare, föräldrar och ledare. Tilia är unika eftersom de på ett aktivt sätt involverar unga och ungas röster i sitt arbete med psykisk hälsa för unga.

Föreläsaren Louise Aronson har en bakgrund inom elitidrott och berättade mycket tydligt hur det kan kännas att älska sin idrott och ändå inte må riktigt bra. Hon gav exempel på vad psykisk hälsa och ohälsa innebär och hur olika det kan ta sig uttryck för olika personer. Framförallt har vi vuxna ett ansvar att vara lyhörda och lyssna på unga som berättar hur de mår. Utan att komma med så många ”goda råd” eller förminska upplevelsen.

Tack för en föreläsning som är viktig för alla åldrar och berör!

Eva Swede, Tyresö Handbollklubb