Tema #psynligt augusti: Framtid och prestation

Vill du vara med och dela din känsla kring psykisk ohälsa här hos Tilia?

Kampanjen #psynligt fortsätter!

Augusti månads tema: Framtid och prestation.

Vi får ständigt höra så många fina historier av er unga som berättar vad ni varit med om. Vi tycker att era historier är otroligt viktiga och bidrar till ökad kunskap om ungas mående.

Det finns mycket information ute där fokus ligger på diagnoser och symtom. I vår kampanj lägger vi istället fokus på känslan, samt andra saker som kan leda till psykisk ohälsa på grund av samhällets normer och begränsningar.

Varje månad kommer vi ha ett tema kopplat till psykisk ohälsa. Under augusti månad publicerar vi inlägg på temat framtid och prestation.

Hur?

Vad roligt att du vill vara med i Tilias kampanj #psynligt.

Så här går det till:

Du skriver en text, där du berättar om din känsla och din egna upplevelse kring ämnet. Texten kan gärna vara cirka en A4 lång. Tanken med kampanjen är att fler unga ska känna igen sig och hitta till Tilia, att vi delar känslor, tankar och upplevelser samt att avsluta i positiv riktning, gärna med tips på hur du gjort för att ta dig ur ett dåligt mående eller vilken hjälp du fått eller hur du hanterar dina tankar idag. Vi har önskemål på att du bifogar minst en bild som är taget av dig själv som kan stärka din text. Det kan vara en selfie, eller något helt annat som beskriver din känsla. Bilden kan med fördel vara liggande!

När du skickar in din bild och text, glöm inte att ange ditt namn, vart du bor samt ålder.

Vi publicerar sedan din text tillsammans med en bild på vår blogg i form av ett gästblogg-inlägg. Vi kan även komma att klippa ut en del av din text och göra en citat-bild som vi delar på vår Facebook. Vi delar även din historia på InstagramI och med att du skickar in din text och bild, godkänner du att vi publicerar dessa på Tilias medier angivna enligt ovan: blogg (på foreningentilia.se), Tilias Instagram samt Facebook.

Tveka inte att höra av dig om du har frågor eller funderingar! Vi är även tacksamma för tema-förslag för kommande månader.

Maila text, bild och eventuella frågor till: psynligt@foreningentilia.se