Donera

Just nu

Vi står inför sommaren – en tid då vi alla borde få möjlighet att njuta av det fina runt omkring oss, att vara lediga och ladda våra batterier. Men för många unga med psykisk ohälsa innebär sommaren en ökad oro och ängslan.

– Redan på vårkanten hör ungdomar av sig till oss och berättar om sin oro inför sommaren, säger Annso Blixt, grundare av Tilia.

Vi vill därför fortsätta finnas tillgängliga 365 dagar om året denna viktiga tid. Midsommarafton. Midsommardagen. Student. Semestrar. Vi vill dessutom utöka vår verksamhet i form av läger. Lider en av ångest och har höga krav på sig själv, ökar i många fall det dåliga måendet i form att ytterligare krav på lycka under sommartid. Tilia är en motvikt till allt det där genom att erbjuda en frizon i Skärgården på vår lägergård. Där är allt okej. Där det är okej att känna.

– Våra volontärer vet hur det känns att drabbas av psykisk ohälsa, de vet att psykisk ohälsa inte tar sommarlov eller semester. De är medmänniskor som själva har en erfarenhet av att må dåligt och sitter på en djup förståelse för ungdomar. Volontärerna vet betydelsen av någon som lyssnar och finns där, speciellt under tider då övriga samhället tar ledigt, slappnar av och bubblar av lycka. Madeleine Boström, projektledare för Tilias sommarstöd 2017.

Bidra genom att:

• Swisha en summa till 123 170 71 81, märk betalningen ”Sommarstöd” och eventuellt meddelande
  • Betala till Bankgiro 151-1013, märk betalningen”Sommarstöd” och eventuellt meddelande
  • Klicka på ikonen ”bidra” ovan eller här!

”Tack för att ni alla gav mig en mening att fortsätta kämpa.” – tidigare lägerdeltagare

Löpande verksamhet

Du kan alltid Swisha eller sätta in en gåva direkt till vårt Bankgiro alternativt köpa någon av våra produkter. Din gåva går direkt till den löpande verksamheten med fokus på att inte stänga ner stödverksamhet när unga behöver oss vuxna som mest!

Foto: Linnea Björndahl, Tilialäger 2016
  • Swisha en summa till 123 170 71 81, märk betalningen ”gåva”
  • Betala till Bankgiro 151-1013, märk betalningen ”gåva”
  • Besök Tiliashoppen

”Jag kan inte riktigt greppa hur stor skillnad ni gjort för mig eller förstå hur denna sommar/höst kunde hända just mig. Tilia är som ett mirakel jag aldrig vågat hoppas på. Det känns som om ni har gett mig möjligheten att kunna avmaskera mig och skapa en ny verklighet. Ni har gett mig verktygen, och det jag tror jag behöver nu för att lämna det destruktiva och leva i kärlek är just trygghet och gemenskap.”

Deltagare sommarläger/återträff 2016

Att bidra till Tilia

Tilia är en ideell förening* som är beroende av bidragsgivare. Alla gåvor gör stor skillnad för oss och möjliggör de projekt vi vill genomföra för barn och ungas psykiska hälsa. Du kan enkelt vara med genom att skänka en gåva till ett projekt som är aktuellt just för stunden eller till den löpande verksamheten genom ovan.

*Föreningens ekonomi granskas av revisor och vi redovisar samtliga intäkter via Årsrapporter. Dessa rapporteras dessutom in till stiftelsen Reach for Change samt granskas av oberoende part, år 2016 av regeringens samordnare på området psykisk hälsa, Kerstin Evelius. Läs mer här!

Denna chatt är öppen 21 - 22:30, varje kväll året runt. All övrig tid kan du istället maila oss på stod@foreningentilia.se <3