Donera

Tilia är en ideell förening som är beroende av bidragsgivare. Alla gåvor gör stor skillnad för oss. Du kan enkelt vara med genom att skänka en gåva till den löpande verksamheten alternativt till något som är aktuellt just för stunden hos föreningen.

Just nu!

Sommaren närmar sig, en svår tid för många unga med psykisk ohälsa. Behandlande verksamhet minskar sin tillgänglighet och rutiner bryts. Vill du bidra till att Tilia kan fortsätta hålla öppet hela sommaren, där vi alltid finns tillgängliga för stöd inom 24 timmar för unga med psykisk ohälsa, utan väntetider eller kostnad.

Här kan du läsa mer om vårt sommarstöd och hur vi finns kvar – varje dag!

Du kan också bidra genom att:

• Swisha en summa till 123 170 71 81, märk betalningen ”Sommar”
  • Betala till Bankgiro 151-1013, märk betalningen ”Sommar”
  • Klicka på ikonen ”bidra” ovan eller här!

1 av 5 unga mellan 16 – 24 år lider av psykisk ohälsa och av dem söker endast hälften hjälp. För att kunna stötta unga att våga söka hjälp, måste vi höra och lyfta deras åsikter om varför de i dagsläget inte gör det.

Enligt vår erfarenhet blir det hela tiden bättre, gällande skam och tabu kopplat till ungas psykiska ohälsa. Däremot finns inte alltid stödverksamhet som är organiserad så som unga önskar. Därför har vi lyssnat på ungas röster och finns tillgängliga enligt deras önskemål.

Generellt

Du kan alltid Swisha eller sätta in en gåva direkt till vårt Bankgiro alternativt köpa någon av våra produkter. Din gåva går direkt till den löpande verksamheten med fokus på att inte stänga ner stödverksamhet när unga behöver oss vuxna som mest!

Foto: Linnea Björndahl, Tilialäger 2016
  • Swisha en summa till 123 170 71 81, märk betalningen ”gåva”
  • Betala till Bankgiro 151-1013, märk betalningen ”gåva”
  • Besök Tiliashoppen

”Jag kan inte riktigt greppa hur stor skillnad ni gjort för mig eller förstå hur denna sommar/höst kunde hända just mig. Tilia är som ett mirakel jag aldrig vågat hoppas på. Det känns som om ni har gett mig möjligheten att kunna avmaskera mig och skapa en ny verklighet. Ni har gett mig verktygen, och det jag tror jag behöver nu för att lämna det destruktiva och leva i kärlek är just trygghet och gemenskap.”

Deltagare sommarläger/återträff 2016

Tilias stödchatt är öppen 21 - 22:30, varje kväll året runt. Kom gärna tillbaka då, vi ser fram emot att prata med dig. Tills dess går det bra att skicka ett meddelande nedan. OBS! Använd då din riktiga mailadress så vi kan svara dig.