Anlita oss

Tilia är en ideell organisation som arbetar förebyggande, stödjande och opinionsbildande för ungas psykiska hälsa, sedan 2012. Tilia finns rikstäckande via chatt, mail, lägerverksamhet och stödgrupper som unga kan söka sig till oavsett vart de befinner sig i landet.

Tilia är nu aktuella med Psynkpriset i kategorin Egenmakt, från Sveriges kommuner och landsting med motivering:

“2016 års pris går till Tilia för att alla dagar i veckan, året om vara någon att prata med, en axel att luta sig mot och en trygg vuxen att bolla med för de unga som behöver. Tilia arbetar rikstäckande genom chatt- och mailstöd. Chatten fungerar som ett medmänskligt stöd och fyller upp ett ”glapp” i samhället efter kontorstid när många vuxna går hem, men barn och ungas dåliga mående ökar.”

Vi utbildar och föreläser kring psykisk ohälsa båda för ungdomar och vuxna. Vi anordnar även workshops i självkänsla. Läs mer under respektive flik till vänster.

160904_dsc5697malin-nerby_tilia_sv
Foto: Malin Nerby

Vill du kontakta oss eller skräddarsy ett uppdrag? Hör av dig till info@foreningentilia.se.

Tilias stödchatt är öppen 21 - 22:30, varje kväll året runt. Kom gärna tillbaka då, vi ser fram emot att prata med dig. Tills dess går det bra att skicka ett meddelande nedan. OBS! Använd då din riktiga mailadress så vi kan svara dig.