Advent, jul och nyår med Tilia – vi finns kvar här!

Hej kompis! För oss är det väldigt viktigt att finnas kvar här för dig och också utöka vår verksamhet under ledigheterna som nu kommer runt advent, jul- och nyårstid. Vi finns här på lite olika sätt, som vi berättar om här nedanför. <3

• CHATT & MAIL

Är öppet som vanligt, varje kväll mellan 21 – 22:30. Inga undantag röda dagar eller jul- nyårsafton. I både chatten och mailen sitter volontärer som själva haft kontakt med psykisk ohälsa på olika sätt, de är också utbildade hos oss för att kunna lyssna på DIG på bästa sätt.

Vill du maila oss är adressen stod@foreningentilia.se – här kan du läsa mer om oss som svarar dig. Mailar du oss hör vi av oss  senast inom 7 dagar.

Chatten är öppen hela jul- och nyårshelgen samt alla andra dagar – som vanligt. Här kan du läsa om chatt-teamet och om vår chatt.

• INSTA-LIVE

Under december månad sänder vi live varje söndag på Instagram, där heter vi ”teamtilia”. Klockan 20 – 21:30 kan ni hänga med oss. Kika in på dina villkor, genom att delta passivt eller aktivt, skriv och dela dina tankar eller titta och läs vad andra delar.

”Jag fick själv hjälp från Tilia under en period i mitt liv där allt inte riktigt gick ihop, vilket var till så stor hjälp. Jag live-sänder för att skapa den frizonen jag fick från Tilia. Ibland kan det kännas skönt att bara kunna iaktta från distans, för att lära känna Tilia och då är insta-live perfekt. Jag svarar gärna på frågor om hur en kan söka stöd hos Tilia och hur det är.” /Teresa, volontär Tilia

• TILIABLOGGEN

Uppdateras som vanligt med lite extra fokus på känslor som kan uppstå runt ledigheter och röda dagar.

• LÄGER

Vi har cirka 15 platser till vårt nyårsläger där uttagning pågår just nu, under november månad får du som ansökt svar. Här kan du läsa om våra läger.

STÖTTA OSS!

Det finns lite olika alternativ till att stötta oss och bidra till att Tilia kan finnas kvar en tid det är av största vikt att vi ska kunna göra det: jul- och nyårshelgerna.

Vill du ge oss en julklapp i form av julgåva, sätta in ett bidrag till vår nyårsinsamling eller köpa julgåvobevis/julklappar, gör du det här!

Vi hörs och ses! <3